رساله مصابه بفيروس كورونا من داخل مستشفي الحجر الصحي “متغلطوش غلطتي” فيديو

0

ناشدت فتاه مصابه بفيروس كورونا محتجزه بمستشفي الحجر الصحي بالعجمي بالأسكندريه المصريين بأن يلزموا منازلهم ويتوخوا الحذر حتي لا يصابوا بالفيروس قائله “متغلطوش غلطتي”.

وقالت الفتاه علي مقطع فيديو نشرته علي الفيس بوك وقالت فيه”كنت أعاني من أعراض في البدايه بسيطه ولكن بعد ما أجريت التحاليل أكدت أصابتي بفيروس كورونا”

وقالت محذره المصريين الموضوع جد أووعوا تخدوه هزار خالص خلوا بالك من أهلكم ونفسكم بلاش زيارات بلاش من مقابله الأصدقاء كأنه عادي لأني عملت كده وكانت غلطه كبيره مني كنت بخرج وبنزل عادي وسافرت ورجعت.

ربنا يشفيكي و يسترها علي الجميع كلام مهم جدا

Posted by Alexandria on Friday, March 20, 2020

وتابعت بأن الموضوع مش بالإستهتار ده إلأي أنا شيفاه هو مش بعيد عننا، أنا كنت متخيله إنه بعيد عني وإني مش هتصاب بيه ولكن طلع قريب مني وإتصابت بيه أرجوكم خدوا الموضوع بجديه مش بإستهتار خالص متزوروش بعض لأنك ممكن تعدي حد كبير ميقدرش يقاوم المرض بسبب مناعته وممكن يبقي أبوك أو أمكأو عندك طفل وأنت بتروح وتيجيأنك تاخد المرض لحد ويأثر فيه.

وقالت إننا سننا صغير مناعتنا أقوي ووالحمد لله ممكن نحارب الفيروس ويطلع من جسمنا بس ممكن ناس تانيه لاء في ناس تانيه الفيروس يأثر عليها ويسبب لها مضاعفات مش كويسه ديه امانه إننا نخلي بالنا نفسنا ومن حولنا.

وأستطردت قائله بلاش ياجماعه موضوع إنكم تنزلوا تشتروا أكل بطريقه بشعه جيبوا بس إلي يكفيكوا وحطوه في البيت عشان الأكل والشرب بس بلاش البشاعه في التعامل مع الوضع أو الأنانيه عشان في صر ناس غلابه إمكانياتها متستحملش إنهم يشتروا الاكل لمده شهر في ناس بتخرج تجيب يوم قوتها فلو خلصنا المنتجات الأساسيه هيتأثروا.

وهت كلامها الموضوع خطير ياجماعه أجلسوا في منازلكم هو الطريق الوحيد لحمايه نفسكم من الإصابه بالفيروس إلي ممكن تتصاب بيه في المواصلات أو في شغلك أو في أي مكان أخر حافظوا علي نفسكم والناس إلي مضطره تنزل الشغل متلمسوش وشكم طول مانتوا بره البيت وكل شويه أغسيل إيدك ولما تدخل البيت عقم كل حاجه مسكتها مفاتيحك وكل شئ وأكر الباب وطلبت من المشاهدين بان يدعو لها وتخرج من الازمه علي خير.

إقرأ أيضاً:

اترك تعليق

يرجي التسجيل لترك تعليقك

شكرا للتعليق